Altijd online

Wij adviseren onze klanten de internetverbinding dubbel uit te voeren en liefst via een andere provider en dan ook nog over een andere ‘backbone’. Bijvoorbeeld glasvezel en adsl of kabel en adsl. Mocht de hoofdverbinding door wat voor reden dan ook wegvallen dan neemt de back-up verbinding het over. Zo blijf je altijd online.

We stellen de firewall zo in dat er bij een onderbreking automatisch wordt overgeschakeld op de andere internetlijn. Mocht de back-up verbinding niet zo een grote bandbreedte hebben dan stellen we gelijk in dat sommige taken en functies die niet bedrijfskritisch zijn tijdelijk worden uitgeschakeld of minder bandbreedte krijgen.

Van aanvraag tot aansluiting
Zelf verkopen wij geen internetverbindingen of data abonnementen. Wel gaan wij voor je op zoek naar de beste deal bij een goede provider. We vragen de lijn aan en zijn aanspreekpunt voor de provider tot en met de aansluiting. Dat geldt overigens ook voor een eigen 4G data abonnement. Zodra een en ander is aangesloten op de firewall gaan wij er tussenuit. Een stukje extra service voor onze klanten.

4G-oplossing
Soms is een tweede vaste internetverbinding niet mogelijk. Bijvoorbeeld omdat het bedrijf in een zogenaamd buitengebied zit. Dan kunnen wij in geval van een internetstoring onze klanten binnen korte tijd van een tijdelijke internetverbinding voorzien met ons 4G LTE modem. Zo blijven kassa’s in de winkels werken, ontvang je gewoon je bestellingen via de mail, kan je nog bellen via VoIP, blijft het kantoor online en kan iedereen blijven doorwerken.

Ook tijdelijk
Soms heb je een internetverbinding nodig op een tijdelijke locatie. Ook dan kan je gebruik maken van ons 4G-modem. Dat regelen we natuurlijk graag voor je.

Je eigen 4G-oplossing
Natuurlijk kan je ook zelf een 4G LTE modem met een onbeperkt data abonnement aanschaffen, zodat je deze permanent als back-up internetverbinding* kan inzetten. Ook dat verzorgen wij graag.

4G in de praktijk

Een aantal van onze klanten is gevestigd op het NDSM-terrein. Een gebied waar nog veel wordt gebouwd en waar op veel plekken (nog) geen netwerk ligt voor ADSL of kabel. Zij hebben daarom alleen een glasvezelverbinding en dat gaat soms wel eens mis. Onlangs viel in de verdeelunit van de glasvezel de stroom uit. We zagen de internetverbinding bij de klanten wegvallen. Van de provider kregen we te horen dat het uren zou duren voordat dit kon worden opgelost door de provider en het energiebedrijf. We zijn gelijk in actie gekomen en hebben 4G LTE modems bij een aantal klanten neergezet waardoor ze toch konden blijven doorwerken.

* We testen vooraf met ons eigen modem of 4G wel mogelijk is op jouw locatie. 

Meer weten?
We kunnen ons voorstellen dat we je interesse hebben gewekt en dat je meer wilt weten over onze dienstverlening op het gebied van ICT-Beheer, 4G internet of een van onze andere diensten. Neem dan gerust contact met ons op of beter nog: laat ons jou bellen! Klik daarvoor op de bel mij-knop.

Bel  mij
BizQIT | Business Quality IT